«Ήταν η πιο απίθανη εμπειρία της ζωής μου!»-είπε ο Λ., μαθητής με αναπτυξιακές διαταραχές

  Η ταινία που είδαμε την Παρασκευή μαζί με τους μαθητές του Δημοτικού Σχολείου μας, μας άφησε άναυδους, τόσο με τα ωραία τοπία και τα όμορφα χρώματα, όσο και με το περιεχόμενο της ιστορίας που εξελισσόταν!  Για εμένα όμως προσωπικά, περισσότερο άναυδη με άφησε η επιτυχία του μαθητή μου να παρευρεθεί και να απολαύσει την ταινία.

   Ο Λ. βρίσκεται σε γενική τάξη και υποστηρίζεται από εμένα στο Τμήμα Ένταξης, τόσο στο μαθησιακό τομέα όσο και στον τομέα τον κοινωνικών δεξιοτήτων. Η επίσκεψη στον κινηματογράφο ήταν ένα μεγάλο επίτευγμα για τον ίδιο αλλά και ιδιαίτερη χαρά για εμένα, αφού ο μαθητής από την Α΄έως και τη ΣΤ΄Τάξη (που βρίσκεται φέτος) δεν είχε ακολουθήσει ποτέ την τάξη του σε οποιαδήποτε εξωσχολική δραστηριότητα/εκδρομή. Ο λόγος ήταν ότι ο ίδιος δεν ήθελε και ζητούσε επίμονα την παρουσία της μαμάς του. Έτσι, όλη την προηγούμενη εβδομάδα έγινε προετοιμασία του μαθητή: Ενημερώθηκε αναλυτικά για το πρόγραμμα της εκδρομής (την ώρα εκκίνησης από το σχολείο, τη διαδρομή με το λεωφορείο, το περιβάλλον του Εμπορικού Κέντρου και το χώρο που θα βλέπαμε την ταινία, το περιεχόμενο της ταινίας, την ώρα της επιστροφής στο σχολείο). Η παρέμβαση έγινε με τη βοήθεια οπτικού υλικού και τη χρήση του διαδικτύου έτσι ώστε να νιώσει ότι συμμετέχει ενεργά στην πληροφόρηση του. Δόθηκαν πολλοί ενισχυτές, έγινε επίσκεψη της μαμάς στο σχολείο έτσι ώστε, να κάνουμε όλοι μαζί τη «συμφωνία» ότι θα έρθει με την τάξη του, όλη την εβδομάδα ενισχύονταν λεκτικά και από τη δασκάλα της γενικής τάξης. Το βασικότερο που προηγήθηκε της επίσκεψης μας στο χώρο ήταν ότι φτιάξαμε μαζί με τον Λ. ένα κοινωνικό σενάριο για το τι μπορεί να κάνει, αν φοβηθεί είτε κατά τη μετακίνηση του στον κινηματογράφο είτε κατά την παρουσία του εκεί. Πιστεύω η ασφάλεια που ένιωσε μέσα από αυτή τη διαδικασία τον έκανε να περιορίσει το φόβο που νιώθουν όλα τα παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές, σχετικά με καταστάσεις που δε γνωρίζουν.

   Τι είδαμε στην «Η ζωή του Πι» ; Ο Πι είναι ένας 16χρονος Ινδός που  η οικογένεια του αποφασίζει να αφήσει τη χώρα τους και να μεταναστατεύσει στον Καναδά-αποκλειστικά και μόνο για οικονομικούς λόγους.  life of PΗ ιδέα αυτού του ταξιδιού δε     φαντάζει ελκυστική στα μάτια του έφηβου Πι, που μόλις άρχισε να ερωτεύεται ένα συνομήλικο κορίτσι.  Στο ταξίδι με το πλοίο η οικογένεια μεταφέρει και πολλά ζώα από το ζωολογικό κήπο που είχαν στην Ινδία! Όμως, μια άγρια καταιγίδα βυθίζει το πλοίο και ο Πι μένει ολομόναχος του σε μία βαρκούλα, παρέα με…..τον Ρόμπερτ Πάρκερ….μία τίγρη.

Από εκεί και πέρα θα βιώσει πολλά δεινά, «χαμένος» στον Ωκεανό και με μοναδικό του σύντροφο τον Ρόμπερτ Πάρκερ αλλά και την πίστη του που δεν θα τονε εγκαταλείψει σχεδόν ποτέ!

10Η ταινία κρύβει πολύ βαθιά νοήματα, τα οποία μπορούν να τεθούν ως αφορμή για συζήτηση. Μερικά από τα βασικότερα είναι η πίστη στο Θεό, η πίστη στον εαυτό μας, η αποδοχή των ανθρώπων, η ζωοφιλία κ.ά.

  Κατά τη διάρκεια της ταινίας ο Λ. μαθητής  της ΣΤ΄ με αναπτυξιακές διαταραχές και ανεπτυγμένη λεκτική επικοινωνία, μου είπε εντελώς αυθόρμητα: «Μου αρέσει πολύ, έχει πολλή περιπέτεια!».

    Όταν βγήκαμε από την αίθουσα, ο Λ. μου είπε χαμογελαστός: «Ήταν πιο απίθανη εμπειρία της ζωής μου….Τελικά είναι ωραία να είσαι με τα φιλαράκια σου και να βλέπεις ταινία!»

Δέσποινα Αυγερινού-Pietrzyk

Ειδική Παιδαγωγός

Μεταπτυχιακό Ειδικής Αγωγής

despina.avgerinou@gmail.com

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s