Εβδομάδα ενημέρωσης για τη ΔΕΠ-Υ. Ο μαθητής μου ο Γ.!

   Ο Γ. είναι ένα παιδί που μόλις ξεκίνησε τη Β’ Δημοτικού. Είχα την απέραντη χαρά να τον γνωρίσω και να γίνει μαθητής μου στο Τμήμα Ένταξης. την περσινή σχολική χρονιά, δηλαδή, όταν πήγαινε Α΄Δημοτικού.

  Είναι γενικά δύσκολο ένα «πρωτάκι» να μπει στο Τ.Έ. γιατί αν και μιλάμε για έγκαιρη πρόληψη και παρέμβαση πρέπει πάντοτε να είμαστε πολύ προσεκτικοί με το  ψυχοσυναισθηματικό προφίλ του  παιδιού σε σχέση και με τους ίδιους τους συμμαθητές του. Πόσο μάλλον, όταν αυτό το παιδί ζει και πηγαίνει σχολείο σε μία «κλειστή» κοινωνία-ένα χωριό.

  Οι δυσκολίες του Γ. είχαν ενταθεί με γρήγορους ρυθμούς σε όλα τα επίπεδα και τελικά, επηρέασαν και τις σχέσεις με τους συμμαθητές του, ακόμη και τις σχέσεις του με τις δασκάλες του.

  Η Διάσπαση Προσοχής ήταν ο σημαντικότερος λόγος που ανέκοπτε την πρόοδο του στα μαθήματα αλλά και στη συμπεριφορά.

  Εφαρμόστηκε ένα συστηματικό πρόγραμμα συμπεριφοράς με προειδοποιήσεις, ανταμοιβές και στερήσεις το οποίο τηρούσαμε εγώ και η γυμνάστρια.

  Πόσα ανταλλάγματα χρειάστηκαν για να τον πείσω να συνεργαστεί. Πόσες φορές ήρθαμε σε «κόντρα» και μου ‘πε: «Δεν ξαναπατάω το πόδι μου εδώ μέσα, δε σε θέλω»!

  Κι όμως, όταν κατά το Μάιο κατάφερε να διαβάσει εντελώς μόνος του τις πρώτες λέξεις, η ματαίωση μετατράπηκε σε αισιοδοξία και η δύναμη σε περισσή ενέργεια για να κάνουμε όσα περισσότερα μπορούσαμε μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς και παράλληλα να γελάσουμε, να βολτάρουμε, να πιούμε και την πορτοκαλάδα μας στην πλατεία του χωριού! Αφού είχε γίνει ένα από τα καλύτερα παιδιά σε συμπεριφορά, άξιζε πολλά βραβεία.

 Σιγά-σιγά έφτιαξαν και οι σχέσεις του με τα υπόλοιπα παιδιά. Στο διάλειμμα όλα τα κοριτσάκια ζητούσαν την παρέα του και κάποια αγόρια άρχισαν δειλά-δειλά να τον πλησιάζουν.

 Η μαμά του σταμάτησε να ακούει από τα υπόλοιπα παιδιά της τάξης πως «ο Γ. έφταιγε για όλα» και επιτέλους άρχισε να ανασαίνει πιο ελεύθερη. Δεν είχε βέβαια σταματήσει στιγμή να προσπαθεί. Από την πρώτη ημέρα που ξεκίνησε το σχολείο μέχρι το κλείσιμο και μέχρι……….όλο το καλοκαίρι………..

…..Ώσπου σήμερα χτυπάει το τηλέφωνο. Είναι ο Γ. Έχει ζητήσει από τη μαμά να μου μιλήσει. Βλέπει μαζί της τα άρθρα στο Superman και ψάχνει στη φωτογραφία του προφίλ μου αλλά δε με βλέπει καθαρά. «Είναι σίγουρα η κυρία Δέσποινα; Δεν φαίνεται είναι τόσο μακριά»……

   Και έτσι το τηλεφώνημα μειώνει την απόσταση. Η ίδια γλυκιά φωνούλα, γλυκιά και ευγενική πλέον, με ρωτάει:

– «Κυρία Δέσποινα, πότε θα ρθείτε στην Ένταξη;»

– Δεν ξέρω Γ…. μου, δυστυχώς, δεν ξέρω. Θα ήθελα πολύ να έρθω αλλά δεν μπορώ να το αποφασίσω εγώ. Ίσως να έρθει κάποια άλλη δασκάλα εκεί.

–  «Δηλαδή τώρα κυρία Δέσποινα εσείς δεν έχετε το κλειδί για το Τμήμα Ένταξης;»

–  Όχι, Γ. Δεν έχω το κλειδί. Το κλειδί είναι του σχολείου. Εγώ δεν το έχω πάρει σπίτι μου.

-«Δηλαδή, κυρία Δέσποινα δεν θα ανοίγετε εσείς την Ένταξη;»

  Μαθαίνω πως έχει βελτιωθεί πολύ. Έμαθε να διαβάζει και σηκώνεται λιγότερες φορές μέσα στην τάξη. Είναι πιο συνεργάσιμος με όλα τα πρόσωπα που τον βοηθούν.

  ΜΠΡΑΒΟ, Γ. μου. Είμαι πολύ περήφανη για ‘σένα. Για αυτό αλλάζω πλάνο σήμερα και αντί να δημοσιεύσω το άρθρο για τη ΔΕΠ-Υ, δημοσιεύω την ιστορία αυτή, τη δική σου ιστορία που αποδεικνύεις εμπράκτως ότι η σωστή αντιμετώπιση όλων στο περιβάλλον σου σε έχουν κάνει καλύτερο!!! Και ένα ακόμη ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΜΠΡΑΒΟ στη γλυκιά σου τη μανούλα για όλη την προσπάθεια.

  Και αφού το άρθρο μου είναι αφιερωμένο σε εσένα και είμαι σίγουρη ότι σύντομα, θα το δεις, σου στέλνω και δύο φωτογραφίες μας που βγάλαμε στην αυλή!!!!

G

Με τα παιδιά από το Τμήμα Ένταξης

 

 G1

                                Σε φιλώ στα δύο υπέροχα μαγουλάκια σου…….. Η δασκάλα σου.

Δέσποινα Αυγερινού-Pietrzyk

Ειδική Παιδαγωγός

Μεταπτυχιακό Ειδικής Αγωγής

despina.avgerinou@gmail.com

2 thoughts on “Εβδομάδα ενημέρωσης για τη ΔΕΠ-Υ. Ο μαθητής μου ο Γ.!

  1. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΒΑΛΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ.ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΕΙΧΑΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΑΣΚΑΛΕΣ ΣΑΝ ΕΣΑΣ!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

