Ιδέες για εναλλακτική μάθηση

κλάσματα

Στη διδασκαλία των κλασμάτων σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες οι εκπαιδευτικοί της γενικής τάξης, συχνά, δυσκολεύονται να μεταδώσουν τις έννοιες του κλάσματος και να βοηθήσουν το μαθητή να αντιληφθεί την ποσότητα που αντιπροσωπεύει το κλάσμα. Προσωπικά, στο Τμήμα Ένταξης χρησιμοποιώ πλαστικοποιημένα χάρτινα κομάτια-σε σχήμα κύκλλου, κομμένα στα 2, 4,8. Μία πιο γρήγορη λύση από τις κατασκευές με χαρτόνι, είναι ένας τέτοιος πίνακας αναφοράς, όπου άμεσα διαχωρίζονται τα μεγέθη ως προς το μέγεθος αλλά και η διαφορά στα χρώματα-όπως βλέπετε στην παραπάνω φωτογραφία, ενισχύει ακόμη περισσότερο την αντίληψη.

μαγνητογράμματα

Μία άλλη δραστηριότητα/πρόταση είναι αυτή της διπλανής φωτογραφίας. Μπορεί να αφορά την ανάγνωση ή τη γραφή ή/και να χρησιμοποιηθεί για ένα συνδυασμό και των δύο. Πολύ ωραία ιδέα για τρεις, κυρίως, λόγους:

  1. το μαγνητικό γράμμα είναι διαφορετικού μεγέθους και υφής από αυτά που έχουν γραφτεί με το χέρι
  2.  το μαγνητικό γράμμα έχει άλλο χρώμα
  3. η δραστηριότητα έχει παιγνιώδες χαρακτήρα και δελεάζει το μαθητή να ασχοληθεί, περισσότερο από το συμβατικό τρόπο με μολύβι και τετράδιο

Αυτές και πολλές άλλες ιδέες στο «Θέλω να γίνω Σούπερμαν» του Facebook.

Πατήστε εδώ (https://www.facebook.com/eidikiagwgi) για να επισκεφτείτε τη σελίδα!

Δέσποινα Αυγερινού-Pietrzyk

Ειδική Παιδαγωγός

Μεταπτυχιακό Ειδικής Αγωγής

despina.avgerinou@gmail.com

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s